W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dziś jest sobota 18 maja 2024 r. Godzina 19:49 Imieniny Alicji, Edwina, Eryka

Przebieg ścieżek rowerowych w gminie i mieście Pieniężno

Budowa ścieżek rowerowych w gminie Pieniężno wiąże się z realizacją projektu:  „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”, którego gmina jest jednym z beneficjentów.  To pięć projektów regionalnych, które utworzą spójną trasę rowerową biegnącą przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Długość trasy w naszym województwie to  ok. 420 km. W projekcie zaplanowano modernizację już istniejących tras rowerowych, budowę nowych, wykorzystanie istniejących dróg o niewielkim natężeniu ruchu, utworzenie sieci miejsc postojowych i odpowiednie oznakowanie całego szlaku.

Projekt zakłada przeprowadzenie do 31 grudnia 2015 r. zakończenie budowy ścieżek oraz spójną ogólnopolską kampanię promocyjno-informacyjną. Do zakresu obowiązków gminy wynikających z umowy jest utrzymanie trwałości projektu oraz nadzór i odbiór robót.

Ścieżka rowerowa przechodząca przez gminę Pieniężno będzie znajdowała się w następujących lokalizacjach:

Trasa rozpoczyna swój bieg na granicy gmin: Płoskinia oraz Pieniężno w ciągu drogi powiatowej nr 1397N i przebiega przez miejscowości: Pakosze, Brzostki, Kajnity, Pieniężno Pierwsze oraz Pieniężno, kończąc swój bieg na granicy gmin Pieniężno i Lelkowo. Przebieg ścieżki poprowadzony został w ciągu dróg powiatowych oraz gminnych uwzględniając aspekt przyrodniczo-kulturoznawczy.

  1. Remont obejmuje swym zakresem drogę przebiegającą przez miejscowości: Brzostki i Kajnity. W ramach przedmiotowego remontu wykonana zostanie nowa konstrukcja drogi, ponadto na przedmiotowej trasie zlokalizowany zostanie punkt: Miejsce Obsługi Rowerzystów (MOR) w miejscowości Kajnity wyposażony w węzeł sanitarny. Przedmiotowy punkt pełnił będzie rolę wypoczynkowo - rekreacyjną. Wyposażony zostanie w zależności od wielkości i zapotrzebowania w wiatę drewnianą o powierzchni około 20m2, stoły i ławki drewniane, stojaki rowerowe oraz pojemniki na odpady przystosowane do segregacji.
  2. Następnie ścieżka biec będzie w ciągu drogi powiatowej nr 1344N w kierunku miejscowości Pieniężno Pierwsze i dalej do miasta Pieniężno.
  3. W mieście przy ulicy Kościuszki zostanie wybudowany ciąg pieszo-jezdny  z odrębnymi pasami ruchu dla rowerzystów i pieszych. Koniec odcinka zlokalizowano na skrzyżowaniu
    z ulicą Mickiewicza. Nawierzchnia ścieżki rowerowej zaprojektowana została z betonu asfaltowego, zaś ciągu pieszego z kostki betonowej typu polbruk.
  4. Następnie odcinek ścieżki D8-D9 zaczyna się na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Mickiewicza i zmierza do centrum miasta. Biorąc pod uwagę ograniczone możliwości przestrzenne, trasa poprowadzona będzie  w ciągu ulicy Kościuszki poprzez wyłączenie pasa ruchu szerokości 2m. Odcinek ten kończy się na skrzyżowaniu ulicy Kościuszki z ulicami: Dworcową, Królewiecką  i 1-go Maja.
  5. Kolejny odcinek D9-D10 rozpoczyna tak zwaną pętlę wokół najciekawszych zakątków miasta. Wykorzystując istniejące chodniki, trasa podąża wzdłuż ulicy 1-go Maja, przekraczając rzekę Wałszę i wkracza na najstarsze tereny miasta. Końcowy punkt omawianego odcinka zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ulic: 1-go Maja, Wolności oraz Rynek. Do poprowadzenia trasy po w/w odcinku wykorzystano istniejące ciągi piesze, które zostaną przekwalifikowane na ciągi pieszo-jezdne. Odcinki, na których istniejąca szerokość nie pozwala na poprowadzenie ciągu pieszo-jezdnego zostaną przebudowane.
  6. Odcinek idący ulicą Wolności będzie biegł chodnikiem do ulicy Szkolnej. Zostanie zmodernizowany  cały odcinek, nawierzchnia ciągu pieszo-jezdnego wykonana zostanie z kostki betonowej. Koniec odcinka zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ulicy Szkolnej z ulicami Rynek, Ornecką i Parkową. Trasa prowadzić będzie  do najstarszej części miasta.
  7. Kończąc pętlę po najciekawszych zakątkach miasta, trasa powraca do swojego pierwotnego przebiegu. Ścieżka prowadzona będzie po  istniejącym chodniku wzdłuż ulicy Królewieckiej. Następnie skręca w lewo w ulicę Generalską (DW nr 507) i kończy swój bieg na skrzyżowaniu ulic: Generalskiej i Sienkiewicza. Istniejące chodniki zostaną przekwalifikowane na ciągi pieszo-jezdne. Odcinki, na których szerokość nie pozwala na poprowadzenie ciągu pieszo-jezdnego zostaną przebudowane. W okolicy punktu D14 przewidziano wykonanie MOR'a. Do realizacji zadania zostanie wykorzystany plac przy budynku dworca kolejowego przy ul. Kolejowej.
  8. Przedostatni odcinek prowadzący przez miasto rozpoczyna się na skrzyżowaniu ulic Generalskiej i Sienkiewicza. Trasa ścieżki poprowadzona będzie przy chodniku wzdłuż ulicy Sienkiewicza, wykonana zostanie z bezfazowej kostki betonowej. Odcinek kończy swój bieg na wysokości przejazdu kolejowego.
  9. Ostatni odcinek trasy w mieście rozpoczyna się przy przejeździe kolejowym i biegnie wzdłuż starego nasypu kolejowego do granicy administracyjnej miasta. Ze względu na zły stan techniczny ścieżki przewidziano modernizację omawianego odcinka. Ścieżka biegnąc przez wieś Łajsy łączy się ze ścieżką w Perwitach, gminie Lelkowo. 
Prace już trwają - zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii, którą bedziemy sukcesywnie uzupełniać. 


Data dodania 09 lipca 2015