W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dziś jest niedziela 22 grudnia 2024 r. Godzina 05:00 Imieniny Bożeny, Drogomira, Zenona

Pozyskaliśmy kolejne fundusze unijne na edukację

Z radością informujemy, iż w Gminie Pieniężno od 1 lipca 2013 r. ruszy  realizacja kolejnego projektu edukacyjnego o nazwie "Nauka kluczem do sukcesu", finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Projekt będzie realizowany w ramach priorytetu IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, poddziałanie 9.1.2 Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Burmistrz Pieniężna Kazimierz Kiejdo w dniu 12.06.2013r podpisał z Wicemarszałkiem Województwa Warmińsko Mazurskiego – Gustawem Marek Brzezin umowę o dofinansowanie projektu „ Nauka Kluczem do sukcesu”.

 

Projekt w całości refundowany będzie ze środków Unii Europejskiej, a jego wartość wyniesie 445 378,50 zł. Grupę docelową stanowić będą uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Jana Pawła II w Pieniężnie oraz uczniowie klas IV-VI wszystkich szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy, tj. Szkół Podstawowych w: Lechowie, Pakoszach, Piotrowu, a także ZSP w Pieniężnie.  

 Głównym celem projektu jest: zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych, poprzez poszerzenie oferty szkół o pozalekcyjne zajęcia, z użyciem innowacyjnych metod opartych na treściach i urządzeniach multimedialnych oraz doradztwo zawodowe.

 W ramach realizacji, w szkołach zostaną przeprowadzone zajęcia rozwijające, dydaktyczno wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, psychologiczne i doradcze.

 W efekcie końcowym nasze placówki oświatowe wdrożą nowoczesny system zarządzania, wprowadzą zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne. Zmniejszone zostaną również różnice w szansach edukacyjnych pomiędzy szkołami wiejskimi a szkołami w dużych miastach.

Data dodania 13 czerwca 2013